poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Zupa z wędzonej ryby

Kupiłam ostatnio przepysznego wędzonego karpia i amura z pobliskiego mini gospodarstwa rybnego. Jak zwykle łapczywie wobec pyszności kupiłam jej tyle że nie byłam w stanie wszystkiego zjeść, a nie chciałam też żeby się zepsuła, wynalazłam więc przepis na zupę z wędzonej ryby na niezwykle ciekawym blogu :
http://morskie-cytrusy.blogspot.com/2012/04/sposob-na-godomora-czyli-chowder.html

Podeszłam do zadania raczej eksperymentalnie z lekkim niedowierzaniem w sukces, ale muszę przyznać że to był najlepszy eksperyment kulinarny ostatniego półrocza. Zupa jest GENIALNA :) 


SKŁADNIKI:

* Dwa dzwonki wędzonego karpia
* Dzwonko wędzonego amura
* Kilka plastrów boczku pokrojonego w kostkę
* Mała puszka kukurydzy
* Pół cebuli pokrojonej w kostkę
* 200 ml śmietanki kremówki
* 3 mniejsze ziemniaki pokrojone w kostkę i ugotowane
* 1 litr wody
* dwa liście laurowe
* 2 łyżki oleju
* 1 łyżka masła
* 1 łyżka mąki
* pół łyżeczki roztartej w moździerzu gorczycy
* sól
* pieprz
* świeża zielona pietruszka


1.  Oddzielamy czyste mięso ryby od ości i skóry.

2.  Skórę i ości zalewamy w garnku wodą i gotujemy 15-30 minut z liściem laurowym.
3.  W rondlu na maśle z olejem smażymy boczek i cebulę, a kolejno dodajemy mąkę i energicznie mieszamy.
4.  Do rondla przelewamy przez gęste sito wywar z ości i skóry, mieszamy. 
5.  Na koniec dodajemy do zupy kremówkę, pokrojone na kawałki oddzielone mięso z ryby, odcedzoną z wody kukurydzę oraz ugotowane ziemniaki i przyprawy (gorczycę oraz sól i pieprz do smaku).
6.  Zupę podajemy z pokrojoną drobno natką pietruszki. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz